Proste triki dietetyczne, które wpłyną dobrze na Twoją skórę

O tym, jak istotne jest zdrowe odżywianie słyszysz zapewne często. Jednak trudno odmówić sobie pysznego ciastka albo kawałka pizzy… No chyba że przekonasz się, jaki wpływ ma to, co jesz nie tylko na Twoją sylwetkę, ale także na Twoją cerę. Poznaj proste triki dietetyczne, które sprawią, że Twoja skóra będzie piękna, zdrowa i młoda!

Więcej antyoksydantów

Antyoksydanty to nic innego jak grupa różnych związków, witamin i polifenoli, która wymiatają wolne rodniki, działają przeciwzapalnie i chronią skórę. Naturalne przeciwutleniacze znajdziesz w zielonej herbacie, kakao, jagodach acai, wszystkich warzywach i owocach bogatych w witaminę C oraz w czystku. Pamiętaj, że palenie papierosów znacznie obniża poziom antyoksydantów. Dla odstresowania lepiej sięgnąć od czasu do czasu po jedną lampkę wytrwanego wina, które jest źródłem polifenoli.

Prosty trik: zamień filiżankę kawy na filiżankę naparu z czystka. Do porannej owsianki dodaj jagody acai i surowe kakao.

Na zmarszczki oraz poprawę elastyczności

Dieta bogata w krzem i cynk jest Twoim sprzymierzeńcem w walce o gładką i sprężystą skórę. Krzem wzmacnia naczynia krwionośne i zapobiega powstawaniu cellulitu, pomaga usuwać złogi, a zatem wspiera detoksykację organizmu, zaś cynk stymuluje syntezę kolagenu. Pierwszy z pierwiastków znajdziesz w bananach, kaszy gryczanej, otrębach, szparagach i wszelkich pełnoziarnistych produktach. Z kolei źródłem cynku są owoce morza, jaja, wątroba, pestki dyni, zarodki pszenne czy boczniaki.

Prosty trik: zamiast słonych przekąsek, podjadaj zdrowe pestki i orzechy.

Ujędrnienie z witaminami B i E

Witaminy z grupy B przeciwdziałają glikacji, działają ujędrniająco, sprawiają, że skóra jest elastyczna, a procesy zapalne zahamowane. Uzupełniaj jej niedobory, sięgając po awokado, łososia, orzechy brazylijskie, warzywa strączkowe czy jaja. Z kolei witamina E chroni włókna kolagenowe, łagodzi skutki działania promieni UV, ujędrnia i uelastycznia skórę. Jej źródłem są jagody, orzechy, migdały, oleje, kapusta, tłuste ryby.

Prosty trik: koktajl z awokado, mleka kokosowego i owoców jagodowych to doskonały przepis na zdrowe drugie śniadanie.

Witamina A dla młodości

Procesy starzenia możesz spowolnić, dostarczając witaminy A, która działa dotleniająco i wzmacnia włókna kolagenu oraz elastyny. Dobrze przyswajalny retinol znajdziesz w jajkach, maśle czy wątróbce. Z kolei beta-karoten – czyli prowitamina A, wzmacnia włókna elastyny, a dodatkowo nadaje cerze ciepły odcień (dobre źródła to: marchew, pomidory, papryka, morele, brokuły, szpinak).

Prosty trik: zamiast chipsów czy paluszków, podjadaj surową marchew i paprykę.

Naturalne nawilżenie

Zadbaj o poziom nawilżenia swojej skóry, jedząc zdrowe tłuszcze i regularnie pijąc wodę. Dobre tłuszcze usprawniają proces zatrzymywana wody w skórze (dobre źródła to: oleje, tłuste ryby, awokado, orzechy).

Prosty trik: zainstaluj aplikację, która będzie przypominała Ci o tym, ile wody powinnaś wypić.

Strona korzysta z cookies Akceptuję Więcej
Cookie policy Akceptuję

ciasteczka

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w „Polityce Prywatności”.